Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Deník cestovatelky.

  DVORAČKY   Co naplat, půl dovolené je pomalu za námi a tak je nutné udělat rekapitulaci.

 

Kdybych jela k moři, kde jsem nikdy nebyla, nebo do Maďarska, kde jsem trávila dovolenou loňské léto, bylo by počasí jistě příznivější. Vzhledem k tomu, že jsem se rozhodla letošní dva týdny volna strávit v Krkonoších, tomu také odpovídá počasí. První tři dny byly nádherné, plné slunce a tomu odpovídala i nálada. Navíc představa zaslouženého  odpočinku, odpoutání se od reality, která není vždy bez komplikací, poskytla mi možnost volně se nadechnout a hodit vše nepříjemné za hlavu a věnovat se přátelům.

Výlet na „ Dvoračky " se nesl ve veselém duchu. Není to daleko od chalupy, kde jsme ubytovaní. Je to příjemná procházka lesem. Přátelé pobíhali po lese v naději, že naleznou nějaké houby a skutečně se jim podařilo něco i najít, ale žádný zázrak to nebyl. Jelikož znám jejich zálibu v houbaření, nechala jsem je aby skotačili z jednoho břehu cesty na druhý a hlasitě komentovali, že to stojí za ...!

Klid lesa, šumění stromu, potůček při cestě, to všechno ve mně vyvolávalo příjemné pocity. Přestože bydlím na vesnici a do lesa nemám daleko, lesy v Krkonoších jsou docela jiné, než ty naše na Moravě. Můj dojem se trošičku zakalil posledním kopcem, který může mít tak 14% stoupání, ale protože jsem zde už byla, nijak mě to nepřekvapilo.Kdybych byla vysportovaná, nebyl by pro mě problém vyběhnout kopeček, ale vzhledem k tomu, že s sebou táhnu zbytečných deset kilo nadváhy, funěla jsem jako lokomotiva. Když jsem se konečně vyškrábala nahoru, výraz který jsem měla by jistě přesvědčil zkušeného kardiologa, že mám infarkt a zástavu.Rozhodně se nedalo říct, že bych měla tvářičky jako růžičky. Naopak vypadala jsem jako v posledním tažení. No co už. Léta se přesvědčuji, že bych měla zhubnout, ale není to tak jednoduché, zvláště když mi chutná pivo, které si při takových příležitostech ráda dám. Proto hurá na terasu hospody „ Štumovka" , kde výborně vaří a čepují světlého a černého Kozla.

Což takhle dát si špenát? Znělo mi v uších, když jsem hleděla do denní nabídky. Pivo jsme měli na stole téměř okamžitě, což není až tak  dobré, jelikož nám bylo jasné, že vypijeme dvě a budeme mít plná břicha. Jenže žízeň je veliká a tak to první jsme vyžehli jen to mlasklo.

Jídlo skvělé a i když jsem se nejprve dívala na hromádku špenátu s nedůvěrou, protože jeho množství mě zarazilo. Doma si člověk naloží, až to kape z talíře, ale taky jsem dostala loužičku špenátu k tomu pět bramborových knedlíků a nádherný kus uzeného masa. Pohled na špenát mě rozesmutnil, ale jak jsem se tak projídala porcí, zjistila jsem velice brzy, že to mají přesně vypočítané a skutečně s poslední porcí knedlíku a uzeného jsem nabrala i zbývající množství špenátu. Prostě dokonalá porce.

Ještě jedno pivo a hurá na chalupu.

Docela povedený průběh dovolené, co myslíte?

 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Milena Váňová | pondělí 24.8.2009 7:24 | karma článku: 9,94 | přečteno: 752x
  • Další články autora

Milena Váňová

Jít proti sobě ano, či ne?

Mít práci je jeden z hlavních aspektů života, protože v ní trávíme většinu času. Podle posledních průzkumů, máme nejnižší nezaměstnanost v novodobé historii země a v Evropě vůbec.

1.3.2017 v 4:16 | Karma: 10,58 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ekonomika

Milena Váňová

Bože! Kdy už to skončí!

Je zima, je sníh a mrzne. To je fakt překvapení! Už jsme odvykli mrazům, a že si letos dává paní Zima opravdu záležet, abychom si uvědomili, že je tady. Když napadne čerstvý sníh, má to své kouzlo, ale jen do doby, než se promění

8.2.2017 v 16:07 | Karma: 9,89 | Přečteno: 411x | Diskuse| Cestování

Milena Váňová

Běžná silniční kontrola?

Asi jak pro koho. Pro policisty, kteří mě zastavili, až tak běžná nebyla. Výraz překvapení a zároveň pobavení jen těžko skrývali. Jsem přesvědčená, že už dlouho, jestli vůbec někdy něco podobného viděli, ale kdo ví? Třeba i horší

7.2.2017 v 16:55 | Karma: 32,29 | Přečteno: 2450x | Diskuse| Ona

Milena Váňová

Setkání s Dámou českého filmu.

Nejsem paparazzo, ani potrhlá fanynka abych se pokaždé zhroutila k nohám známé osobnosti, a že jsem jich už pár potkala. Tentokrát jsem však neodolala.

23.11.2009 v 7:27 | Karma: 12,24 | Přečteno: 778x | Diskuse| Osobní

Milena Váňová

Stále se učíme novým věcem.

Stále hledám způsob, jak pro sebe a nakonec i pro ostatní něco udělat a tak jsem našla tyto zajímavé stránky.

16.10.2009 v 7:15 | Karma: 6,14 | Přečteno: 747x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Distributor smrtícího alkoholu z metanolové kauzy byl podmínečně propuštěn

21. května 2024  16:36

Jiří Vacula, který v roce 2012 distribuoval otrávený metanol, byl podmíněně propuštěn na svobodu,...

Británie odškodní desetitisíce pacientů s kontaminovanou krví, zaplatí miliardy

21. května 2024  16:18

Britská vláda vyplatí další odškodné desítkám tisíc lidí, kteří se kvůli kontaminované krvi v...

Kvůli důchodové reformě bude mimořádná schůze, čekají se opět noční bitvy

21. května 2024  5:45,  aktualizováno  16:13

Přímý přenos Nejtřaskavější bod z programu květnové schůze budou poslanci projednávat až příští týden, po...

Policie našla v zemině z výkopu další kosti, patřily třem lidem. Pošle je na pitvu

21. května 2024  16:11

Lidské kosti, které v pondělí objevili pracovníci technických služeb během výkopových prací v...